Ve čtvrtek 16. května proběhlo v prostorách zasedací místnosti Spokojeného domova poslední školení, které podpořila Nadace EP Corporate Group. Tentokrát neslo název Individuální přístup ke klientovi – práce s životním příběhem klienta.
Účastníci školení pozitivně hodnotili zejména hodně příkladů, o které se díky bohaté praxi školitelka podělila. Zároveň upozornila na význam mnohdy obyčejných osobních věcí, které však mají pro klienty – seniory obrovskou hodnotu. „Člověk si kolikrát ani neuvědomí, jak významné je například udělat si po ránu kávu nebo čaj do svého oblíbeného hrnečku,“ uvedla jedna z účastnic školení.
Lektorka poukázala také na důležitost zapracování těchto věci do metodik tak, aby byli všichni pracovníci informováni a mohli díky tomu klientovi lépe porozumět a navodit při zajištění péče co možná nejvíce příjemné pocity bezpečí a jistoty (například právě třeba ta káva/čaj do oblíbeného hrnečku). Školení bylo konkrétně zaměřeno na techniky reminiscence, která se zaměřuje na využití vzpomínek z minulosti (i za pomoci různých předmětů s nimi spojenými).
Poznatky, které si pracovníci ze školení odnesli, byly obohacením pro každodenní práci zejména novým pracovníkům, kteří jsou ve Spokojeném domově kratší dobu. Pro pracovníky služebně starší pak byly cenným připomenutím a mnohdy i ujištěním, že dělají svou práci dobře.